miercuri, 7 august 2013

Vara 2013 - message in a bottle (cu apa rece, desigur)

A mai trecut vreme. Parca nu "o vreme", parca multa, caci multe s-au intamplat. Mi-a fost greu sa scriu, ma voi rezuma deci la lucruri apropiate in timp de momentul scrierii.

Nadina imi vorbeste acum la telefon, din proprie initiativa. Asta nu se intampla pana acum, eram langa ea sau nu ne auzeam deloc, sau foarte putin. Si nu la cererea ei, decat arareori. Ii iubesc vocea. Are o voce care se aude foarte dinauntru, mi se pare extraordinar asta, lipsa pitigaielii, vorba adanca. Are modulatii frumoase. Ma emotioneaza profund faptul ca abia asteapta si ea sa ma auda si e cumva emotionata la randul ei.

Are o dictie perfecta, "R"-ul este clar si raspicat. Il spune clar de vreo jumatate de an. Ah, si cat imi place "L"- ul ! Ea il foloseste in loc de IL. "L vreau", "l fac!"

Are o multime de lucruri pe care vrea sa le faca singura, si o multime la care solicita asistenta si / sau ajutor. Dar s-a facut mare ...... constatarea progreselor ma zapaceste uneori, caci puiul se transforma rapid in copilandru !

Inventeaza povesti tot timpul. Personaje fantastice, cu puteri supranaturale, altele care fac orice te-ai putea gandi, mai putin lucrurile cu care esti deprins. Fragezimea mintii si modul cum se joaca cu ceea ce stie, imaginand altele, e mortal la copii. Imaginatia zburda si sangele curge cu putere. Povestile noastre (seara in pat cream laolalta, una eu, una ea, apoi inca o runda, apoi adormim) nu picura in urechi, nuuuuu, te fac atent si sa vrei sa participi, iar uneori au final deschis, alteori sunt sequel-uri, alteori sunt acelasi episod "revisited", dar cu alta turnura. Eu ii am des in vedere pe Cioara-Cioara (dupa modelul lui Coada-Coada, pt cine stie povestile ;) ) , pe bufnita Matilda si bufnitoiul Vasile, care gatesc, fura mancare, spun povesti, fac fapte de eroism si merg des in vizite la multe alte vietati. O viata pitoreasca in padurea mea din gand de seara. Nadinei ii place acolo, e casa noastra din padurea din gand. Le avem si pe surorile Pac si Capac, astea sunt proaspete, le-am "nascut" aseara. Nadina variaza mult personajele, pisici, fetite, pitici, face calatorii imaginare, iar acum e indragostita de basmul audio Micul Muc. Si eu eram, acum ceva vreme :) - acum ma reindragostesc ...

Mult timp, toata primavara, am ascultat zilnic Povestile Domnisoarei Firicel , mai ales Povestea domnului de ciocolata si Pasarea maiastra - Ada, vezi care sunt hiturile la noi :) ?

Am avut episodul Mamaia + Sinaia. Ele au fost distincte, desigur, dar denumirile seamana , asa ca le-am legat.

Nadina a inceput de vreo luna sa mearga la inot si ii place MULT. A trecut de-atunci aproape o luna. Una BUNA. In care ne-a fost tot TARE BINE IMPREUNA.


Niciun comentariu: