marți, 27 decembrie 2011

"Eee, mami, tu ieti ?!"


Nu de mult, cineva mi-a spus ca ar fi bine sa actualizez blog-ul. Ii multumesc. Dupa o prima reactie reticenta, mi-am dat seama ca POT gasi timp pentru asta, asa ca blog-ul revine pe lista mea de prioritati. Era si timpul !

Nadina creste si schimbarile mici ori mari sunt la ordinea zilei .

Este entuziasta, doar uneori retinuta si circumspecta, vorbareata, cu un spirit de observatie absolut fantastic, receptiva si da raspunsuri din ce in ce mai colorate. "Glumeti! Mai potolete-te!" spune ea  in gluma, cand ceva o amuza mai mult decat parca si-ar dori sa se vada. "Mami, eti de patea mea!", mi-a spus azi, cand ne luptam cu o armata de "animale de cada" . De cand a inceput gradinita, in septembrie, este mai mereu racita (spre disperarea noastra, desigur). Suntem asigurati ca numai asa isi poate cladi imunitatea. Speram sa fie asa si ii dam inainte cu gradi, unde cele doua educatoare - Geta si Anamaria (Deta si Mamalia) ii invata pe cei aproximativ 18 copii (e o grupa mai restransa, slava Domnului!) despre anotimpuri, animale, plante si, spre bucuria Nadinei, ii invata sa coloreze cu acuarele. Pana si aici se vede felul lor de a fi - de ziua nationala, bunicii au cumparat, la solicitarea educatoarei, o lingura de lemn. Am aflat ulterior ca aceasta urma sa fie pictata ca un steag, in rosu, galben si albastru. Toate au fost pictate destul de clar astfel, iar a Nadinei a continut aceste culori, insa imbinate si lasand la vedere si parte din lingura nepictata. Nu imi fac vreo grija - ii plac acuarelele, sa deseneze, si libertatea ei ma incanta. Invat tot mai mult de la ea. Sunt creativa din mai multe puncte de vedere si , intre altele, invat sa fac margele si bratari, cercei , felicitari, scrapbooking - si asta imi da o incredere si o dorinta de a ma descoperi si cladi extraordinara. Am purtat primii cercei si prima bratara facute de mine, pentru mine. M-am simtit fantastic.

Impreuna cu Nadina, am facut decoratiuni de pom din fimo rosii, albe, galbene, verzi, albastre, le-am colorat cu glitter si pensula, tot din fimo am facut ursuleti maro cu fulare si manusi albe si ursuleti polari si globulete: a fost minunat. Bradul nostru de Craciun le poarta pe multe din ele.

Imi place mult ca la varsta aceasta, Nadina nu face exceptie de la tendinta copiilor de a inventa personaje si de a crea intregi scenete in care le atribuie roluri, cu modulatii de voce. O ascult si zambesc si ma bucur enorm ca acest inger este aici. Personajele ei sunt in genere familii de doi parinti, doi bunici si copil si isi vorbesc cu "tata", "mama", "fiule !" Desenele animate au multe de spus :).

Este innebunita dupa Pinocchio (prima ei dragoste, la inceput denumita "Pinco"), Alba-ca-Zapada (Dapa), Cenusareasa (Tuniata - asta e cea mai ingenioasa), mai nou dupa Delitom (Tom si Jerry) si Mr. Bean desen animat ...

Este a treia zi de Craciun si este frumos - probabil si de aceea am regasit puterea sa scriu.


Multumesc ! <3

Niciun comentariu: