sâmbătă, 13 martie 2010

Inceput de primavara (friguroasa)

A trecut mai bine de-o luna de cand am scris ultima data.

Nadina incearca intre timp sa manance singurica, bucatelele de mancare solida sunt o aventura pasionanta pentru ea, duce mancarea la gura si mesteca cu foarte mare placere. Uneori incearca sa manuiasca singura furculita si lingura si o ajutam si incurajam cat mai mult. Locul din jurul scaunul de masa a fost "blindat" corespunzator.

E mare amatoare de paine, de peste la gratar, de branza si de mere si biscuiti. Nu am mai prea introdus chestii noi in ultima luna, pentru ca a avut mult timp probleme cu burta, si regimul a fost insotit de analize si de insanatosirea treptata.

In parc ia jucariile copiilor imediat ce are ocazia - mingile si lopatelele fiind favoritele ei - asa incat bunica materna a dotat-o cu doua seturi de greble, lopatele, stropitoare (unele cu manere lungi, altele cu manere scurte) si alte unelte "specifice varstei", care alaturi de mingea cu tepi, au devenit jucariile favorite.

Ii place la nebunie cuvantul "caca", pe care il rotunjeste cumva foarte simpatic, pronuntandu-l foaaaarte des (fara legatura cu "fapte reale"). Spune foarte des "papa", uneori "gata", precum si "deee" sau "dedaaaaa!" - atunci cand cere ceva ("da-mi!"?). Ii plac in continuare plusurile, papucii, sticlele de orice fel si zapada. daca sunt in picioare si o tin de maini, ma escaladeaza fara frica, punand piciorul in zona genunchilor mei si avansand cu pasi mari - cat se poate. Ii place sa stea si sa mearga in carca si e singurul loc de unde nu s-ar da jos.

Ingrijorata de notele inalte pe care le atinge des copilul, am citit cu uimire pe net ca e normal ca tipetele copilului sa semene cu ale unei hiene - si mi-am dat seama ca situatia e absolut banala si lipsita de risc.

Ne amuzam foarte tare de asocierile cuvintelor "mama" si "tata", care in afara de impricinati, i-au desemnat, "de-a lungul timpului", pe diversi aparuti in reviste sau la televizor, dintre care se remarca ... (oh, da!) Ilie Nastase ("mama"!!! - oh, Doamne, doar are parul lung, nu???) si George Clooney intr-o poza cu cioc ("tata"). Ne imaginam cu un zambet inghetat un cuplu format din cei doi mentionati anterior si ... promitem sa revenim curand.

Niciun comentariu: